מרחב הרב מנהל/ת - חנן הראל כהן

דברים

חומש דברים

חומש דברים

טעמים- אשכנז- כתה א   MP3

פרשות החומש     שיר     שיר+מילים

 

פרשת דברים

פרשת דברים עם יוסף

 1.מה קרה לדור שבכה במקום להילחם ?      2. מה כינויו של ספר הדברים ?      3.כמה ימים נמשך ?      4.מתי התחילו נאומיו של משה ?      5.איזה פסוק לא נכתב בכל החומש שלנו ?      6.משה רבנו אסף אותנו לשיחה אישית בראש חודש שבט 36 ימים לפני מותו ודיבר מעצמו.מה השאלה שמתעוררת מכך?      7.מה התשובה לשאלה זו?      8.לאיזה דור משה רבנו מדבר כעת ?      9. למה הדור הזה מקבל הזדמנות ?      10.מה הנושא הראשון בפרשתנו?      11.של מי היה הרעיון למנות שופטים?      12.מדוע משה רבנו לא מזכיר אותו ?      13.במה שונה חטא המרגלים כפי שאנו מכירים בחומש במדבר מחטא המרגלים כפי שמשה מספר ?      14.מדוע משה רבנו לא מזכיר את חטא המרגלים אלא את חטא העם בלבד?      15.מה חשב דור המדבר שה' מרגיש כלפינו בזה שהוציאנו ממצרים ?      16.כיצד משה רבנו מדבר כעת על בני גד וראובן ?      17.מה השמות שיש להר חרמון ?      18.מה אפשר ללמוד מכך שלהר החרמון יש 4 שמות?      19.איזה עיר נוספת זה הזכיר ליוסף?.

 

פרשת ואתחנן

פרשת ואתחנן עם יוסף

1.מה שם הפרשה?   2.מי התחנן ועל מה ?   3.באיזה חומש משה רבנו התחנן ואחרי איזה אירוע?   4.כמה פעמים משה התחנן ? הראו את התרגיל החשבוני   5.למה התורה לא סיפרה לנו שהוא התחנן בזמו שהוא התחנן ?   6.למה משה רבנו כן מספר על התחינות שלו ? (שתי תשובות)   7.אתם הדבקים בה' אלוקיכם —– —– —-   8.זה שאתה נושם זה — —- —- —   9.הרב קוק :חיים שאינם אלוקים —– —-   10.כשאנחנו קוראים לה' ה קרוב אלינו. צטט מהחומש מי גוי גדול ————————————-   11.וביקשתם משם ומצאת   12. וידעת היות והשבות את לבבך חמש ציפורים על העץ שתיים החליטו לעוף כמה נשארו ?   13 .מה משה רבנו עעשה באמצע הדיבור שלו אלינו ?   14.ערי מקלט בעבר הירדן המזרחי לא קולטות עד אשר יפרישו בעבר הירדן המערבי .אז מדוע משה רבנו מזדרז להפריש כבר כעת ?   15.מנין לומדים שהברית שנכרתה בהר סיני היתה איתנו ?   16.מדוע ה' לא אומר לנו אנוכי ה' אשר הוצאתיך מארץ מצרים ולא אנוכי ה' שבראתי את העולם ?   17.כתבו ארבעה שינויים בין עשרת הדברות כפי שנאמרו בפרשת יתרו לעשרת הדברות שנאמרו ארחי 40 שנה בפרשתנו ?   18.איך קןראים ללוחם היחיד שעדיין לא פורסמה תמונתו גם   17 שנים אחרי מותו בלבנון ?   19.בן אדם שאין משמעות ל5 שניות מחייו אין משמעות לכל חייו .מה אמר עמנואל מורנו לחברו להגיד אם יישארו לו 5 שניות לחיות ?   20 מה הגימטריא של אחד   21 איזו עוד מילה הערך בגימטרייא שלה הוא 13 ?   22.מה הדיבור החמישי בעשרת הדיברות?

 

פרשת עקב

פרשת עקב עם יוסף

1.מה פרשת השבוע?   2.הדבר הכי חשוב זה לחפש את הקב"ה —- למשל כשהולכים לים הנפרד שלא ראינו 30 יום באיזה ברכה נבקש את ה' ? ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם —- — —-    3.טבע זה נס—-    4.מה ערכה הגימטרי של המילה עקב ?    5.אברהם אבינו נפטר בגיל 175 ומצא את הקב" ה בגיל 40 אז מדוע ה' אומר שאברהם שמע בקולו 172?    6.מדוע לא נכתב והיה אם תשמעון אלא והיה עקב תשמעון?    7.איזו מילה חוזרת על עצמה פעמים רבות בנאומיו האחרונים של משה רבנו ?     8.מה הרגע הכי חשוב בחיים?    9.הבעל שם טוב אמר שבזכירה — —–

ברכת המזון

    10.מה חז"ל לימדו אותנו שצריך לברך כשרואים קוף?    11. פעם היחידה שה' מצווה אותנו לברך אותו זה רק אחרי ששבעים. איך נקראת הברכה היחידה שהתורה ציוותה אותנו לברך?    12 .מדרבנן = מדברי חכמים מדאורייתא= ?    13 .איזה פסוק מלמד אותנו שצריך לברך אחרי המזון ?    14.ברכת המזון כוללת 3 ברכות מהתורה . א.את ה' שנתן את המזון ואותה תיקן משה רבנו ב. את הארץ שתיקן —– ג. מה נחשבת הארץ הטובה? ——     15.מי תיקן את הברכה השלישית ?    16. מי הוסיף את המילים על בית המקדש (על הבית הגדול והקדוש שנקרא שמך עליו )?    17.חכמים הוסיפו ברכה רביעית.מהי?    18.איזה כשלון גרם לעם כמעט לוותר על החלום ?    19.איזה נס קרה שגרם לנו להוסיף ברכה רביעית ועדיין לצפות למשיח ?    20.אם עדיין מתאבלים על בית המקדש יש לנו עתיד מזהיר .מי אמר את זה?

בזכירה סוד הגאולה 2

    21 צריך לפעול בעולם בתנאי שזוכרים שה' אלוקינו נותן לנו כח לעשות —?    22.אם נחשוב שיש רק טבע חס וחלילה מה יקרה?    23.אסור לדבר לשון הרע על הארץ אלא לומר על הארץ —–    24.איזו ברכה ,חבר שלי( הרב יקיר) ביקש מהרב שטיינמן ?    25.איזה 2 מילים ענה הרב שטיינמן — —–?    26.איך הרב שטיינמן רמז לנו שיראת שמיים תלויה בנו ? הוא הוסיף אחרי 2 מילים עוד 3 מילים — —- —–?    27.יראת שמים זה דבר קטן אם נמצא בתוכינו את משה רבנו .    28.מה ה אלוקיך שואל מעימך ?יראת שמיים ! אל תגיד מה ה' שואל מעימך אלא מאה ה' מבקש .מה לומדים מהמספר 100?

תשובות יש לשלוח ל0508689554    (אולי גם את/ה תקבל/י ביקור עם גלידה)

 

 

פרשת כי תצא

בן סורר ומורה, שילוח הקן, השבת אבידה, עמלק

1.מה פרשת השבוע   2.בפרשתנו מוסר הכי הרבה מצוות .כמה ?

בן סורר ומורה

3.מאד חשוב לכבד את אבא ואמא בכל תנאי אך אם ילד מתחצף להוריו באופן קבוע האם הוא בן סורר ומורה?    4.מה צריך לקרות כדי שנגדיר בן סורר ומורה?    5. נער בן 13 גנב ואכל בנוכחותם כמות גדולה של בשר ויין האם הוריו יכולים למחול לו?    6.האם צריך ששני ההורים יאמינו בנער או די באחד מההורים?    7.אין דין מוות לגנב אז מדוע לבן סורר ומורה יש דין מוות?    8.בן סורר ומורה לא היה ולא נברא אז מדוע נכתב נושא זה בפרשתנו? דרוש —- —-     9.מה הבן יכול ללמוד ?     10.מה ההורה יכול ללמוד    11.מה צריך לעשות לאבא ואמא כשנכנסים למקום בו אנו נמצאים?

השבת אבידה

12.מה כדאי לעשות לפני שמתחילה שנת הלימודים בהקשר של מצוות השבת אבידה?     13.האם הדבר שקובע אלו מציאות של המוצא ואלו חייב להכריז הוא סימן?     14.אם ילד/ה מצאו אבידה שבעליה התייאש מלמצוא אותה למי היא שייכת ?     15.מה הדבר הקובע אלו מציאות של המוצא ואלו חייב להכריז?

שילוח הקן

16.מה בטוח אסור לעשות כשרואים יונה על הביצים או אפרוחים?     17.אם רוצים את היונה או את האפרוחים או הביצים מה עלינו לעשות ?     18.אם אינני רוצה את היונה או את הגוזלים או הביצים האם עדיין יש מצווה לשלח את.האם?    19.למה אחרי שאתה משלח את היונה כדאי להרים את הביצים עם כפפות?     20 המצווה היא דווקא לשלח את האם מתי בדרך כלל הם נמצאת ומתי האב ?     21.למה כדאי להפקיר את מקום הקן שנמצא על אדן חלונך ?     22.אם לא הפקרתי האם אני יכול עדיין לקיים את המצווה?

זכור את אשר עשה לך עמלק

 23 .איזה נס קרה לי בשבת זכור כשהייתי בטיפול נמרץ בזכות מסירות נפש של אדם צדיק?     24.מי שלא שמע בשבת זכור את הפסוקים מה יכול לעשות?     25 .בזכירת מעשה עמלק מודגש שה' יתברך אוהב אותנו . ומי ששונא את ישראל ה' שונא אותו .. ה אוהב את רק את מי שאוהב את —–     26. איזה מקום כבשנו ביום האחרון במלחמת ששת הימים ?     27.איזה נשיא גוי אוהב את ישראל והכיר ברמת הגולן שהיא שייכת לעם ישראל ?

 

פרשת כי תבוא    שיר    שיר+מילים

 

פרשת ניצבים     שיר הפרשה

פרשת ניצבים ראשון אשכנז

פרשת ניצבים שישי תימן

פרשת ניצבים שביעי מרוקאי ירושלמי טוניסאי

פרשת ניצבים הפטרה טוניסאי

 

פרשת האזינו

האזינו- שני פסוקים ראשונים לכתה א בתחילת שנה- סרטון תשפג    סרטון תשפד 

 כתה א האזינו

האזינו- כתה ב

כתה ב האזינו עלית שני מרוקאי

 כתה ד האזינו רביעי

כתה ה עלית חמישי האזינו

האזינו טעמים אשכנז – ראשון והפטרה- כתה א     MP3

 

וזאת הברכה

וזאת הברכה- כתה א- ראשון

וזאת הברכה- הפטרה- מרוקאי